Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 19 januari 2012

Mera frön

Hallå på er allihopa!

Det är ju inte klokt!... att en sådan syssla kan ge en : sååå mycket äkta glädje!
Och jag som kommer från en storstad i Rumänien, där jag tillbringande många av mina år på...9-de våningen utan några växter alls...varken ute eller inne i lägenheten!
Hade någon sagt att jag skulle trivas om 30 år med fingrarna i jorden ...så hade jag bara slängt nåt i den stilen så här lite kaxigt:
"Hörredu du...jag är faktiskt en storstads-flicka inte nån... bond-tjej ...precis!"


    Fotografering-manin ligger i släktet på morsans sida...rättare sagt : utan hennes initiativ så hade det inte funnits så många bilder alls med oss barnen.
Jag upptäckte här om dagen att hon var lite stolt över mig...fast hon inte delar mina intressen alls...Hon har hjälpt mig med gjutningen en gång...tänkte säkert att jag är ju inte klok... ;o)...men när hon såg resultatet efter någon månad så skrek hon bara förtjust ...VAD DUKTIGA VI VAR!


Då så... här kommer en collage med lite lustiga frön ...de ulliga har jag ingen aning vad dem är för nåt...jag har kallat dem för...ANEMONE FRÖN , så länge...det verkar att de har det svårt att komma upp från jorden. De svarta gräslöksfröna är hur fina som helst, efter 5 dagar så har de redan vuxit 4 cm!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...