Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 12 januari 2012

Björnbärsplanta och nybakad bröd.

Godmorgon på er!
Hur kommer det sig att skott på björnbärsplantor kan vara helt oförändrade i så många månader oavsett väder och vind?
Är dem såååå härdiga då kanske är det dags att skaffa fler plantor ...för bären var rätt så fina förra året...i formen :o)...lite sura för min smak, men jag tror att om man flyttar de till mera sol, så förändras smaken till det söta och det saftiga sorten.

Igår så fixade jag en bröd ...så här utan assistent, bara lite handblandat rågmjöl  med vetemjöl special , salt och vatten. Degen kalljästes över natten och vips så har man nybakat på förmiddag ...ett fantastisk smak från sesam fröna med lite krispig skorpa på toppen !



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...