Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

onsdag 11 januari 2012

Återblick frö-sättning

Hej!
Jag kollade efter bilder från förra året för att se om jag är i tid :o) med min sådd...och vips så hittar jag dessa bilder från både 2010  april-månad och 2011.
Då började jag i liten skala med mjölkkartonger ...ser jag...och sedan när jag märkte att det går ju att så från frö...så köpte jag lite mera grejer till det
till fönsterbrädan i köket...nästa år.


Men i år så ska jag ändra lite på ...principerna och hoppas att jag får tips och inspiration från er blogg-människor!
Eftersom jag börjar ...på stort, med att samla frön från växterna och köpa fröpåsar...
så hoppas jag verkligen inte bli besviken på mina misstag.



TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

5 kommentarer:

  1. Jag har sått fröer i flera år, men jag är lite för otålig ibland och kan inte allt så ibland gör amn misstag, men andra gånger lyckas det och då blir jag SÅ lycklig!

    Jag har egentligen inget bra ställe att förvara sådderna på när de väl har grott så ibland känns veckorna (månaderna ibland) evighetslånga innan jag kan ta ut dem till växthuset.

    SvaraRadera
  2. Ja visst ja, du undrade om mina odlingslådor. Jag har murat upp kanterna med lecablock och sedan putsat utsidan och en del av insidan. Lätt att få till!

    SvaraRadera
  3. Något jag ska prova i år är att så i toarullar. Har klippt dem på mitten så det blir två krukor av en rulle. Ställer dem i ett tråg och fyller med jord. Bilder kommer :-)

    Kram Helene

    SvaraRadera
  4. Vad bra du gör !Jag gjorde på samma sätt som du gjorde förra året,samlade en massa frö och sådde och hade fruktansvärt många plant som jag hade inget att göra med så,bjöd minna vänner att dela med mig.Men i alla fall bevarade jag några planter för att plantera i krukor i kökens fönster och resten (särskilt blommor)ute på balkongen men visa av dem inte blomstrat föra året tyvärr! Den ända växt från balkongen som överlevt från höst/vinter är en ormbuske som lever fortfarande i köket!Ha det bra och got nytt år!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...