Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 16 december 2011

KLENÄTER

Hallo! Hallo!
Visste ni att KLENÄTER är en JUL-favorit? Det visste inte jag!
Jag fick boken GOD JUL från ICA i julklapp, som "en av deras bästa kunder" ...eftersom man handlar en del där :o) ,  boken visar ett urval ur Mannerströms julkokbok ( Leif) .


Då provade jag för första gången dem här goda "julbakverk" ...som var ganska lätta att göra.
Väldig GOTT! Jag lovar!


Man ska ha 1 msk konjak i smeten...jag hittade den här sorten NAPOLEON, i "spritskåpen" , den passade perfekt i !


Det finns en del saker jag ska göra just från den här boken ...det kommer ni att se om ni fortsätter kolla på mina inlägg!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. Undrar om jag skulle våga ge mig på att göra sådana! Jag håller på med mandelmusslor.
    Dina ser så goda ut.
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att läsa! Klenäter och struvor är såna där gamla hederliga julkakor som så få bakar numera. Båda sorterna lika goda. Trevligt att du håller traditionerna vid liv.
    Hälsningar
    Kristina

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är!
    Tror aldrig jag har ätit klenäter...

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...