Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

söndag 18 december 2011

Juldukar

Ja! Nu är kanske dags att ta fram juldukarna från skåpen...Varje år sedan barnen var hemma och man tog föräldraledigt...har jag bara haft 3 små juldukar framme.Det var såååå mycket tid man hade över då när dem stora var små ...tyckte jag , så jag provade på att sy i korsstygn, jag med. Dessa "alster" är egen designade :o) efter lite kopiering av ca 20 st. julmotiv...så på det sättet blev jag ...med JULDUK!


 Det finaste är ändå duken med småfåglarna...den var också lättast att sy!
Hoppas dem håller länge...för lust att börja sy i korsstygn har jag inte längre , det är kanske mina ögon som säger ifrån, måste antagligen skaffa bättre ...glasögon.


Vad har ni för juldukar? Klassiska röda eller fina, vita gammaldags med små vita broderier?


Ha en bra fortsättning på 4-de Advent!

TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

3 kommentarer:

  1. MIna juldukar är de som min mormor har vävt åt mig, någon i gammaldags mönster i grönt, rött och vitt och en modern i rött och svart.
    Trevlig 4e advent!
    /Cika

    SvaraRadera
  2. Impecta är jättebra! Har inte misslyckats med några av deras fröer.
    Sådde t o m morötter i juli som jag skördade i september/oktober.

    Såg också tipset med tidningspapper till paket. Super fint och miljövänligt, det gillar jag.
    Lägger dig i min blogglista .

    Kram Helene

    SvaraRadera
  3. Jag har lite blandat, vita, röda, några nyare, men mest gamla och nån som jag broderat själv.
    Just nu håller jag på och broderar en bonad samtidigt somjag håller på och gör egna julklappar, så jag får se om jag hinner bli klar med den till jul...
    adventskram Kicki

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...