Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

tisdag 29 november 2011

Vinrankorna - äntligen klippta!

Hej på er blogg-vänner!
Äntligen!  har jag hunnit med att klippa vinrankorna ! Det skulle man göra i november...och eftersom jag var så rädd att jag inte skulle klara av det så gissa om jag inte blev sååå glad överraskad när jag satte igång och det vissade sig att det var ju super enkelt!!!


Den ena av vinrankorna är en Himrod, som ska ha ljusa, söta och kärnfria druvor. Vanessa är en mörkare variant , enstaka kärnor kan förrekomma ...men båda sorterna ska vara härdiga i växthus och mognar i september/oktober. Gissa om jag är sugen...det är nämligen första året för dem här "rariteterna" i mitt växthus (The Greenhouse)...då ska jag antagligen vänta med druvor...i typ...2 år till
:o)

Jag hittade 2 st betong plattor från resterna av min sista gjutning i år...målade namnen med överbliven oljefärg från några tuber jag fann i källare ...de här färgerna var ok...de andra ...torra.
Vad tycker ni ...kommer det att hålla lika länge som vinrankorna?





TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

1 kommentar:

  1. Om du tycker att det är enkelt att klippa vinrankor får du gärna ge mig en instruktion för jag hittar bara krångliga och alla säger olika.

    Ha det bra!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...