Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 25 november 2011

Växthus-pynt

                        Hejsan Swejsan!.
 Vet inte om man kan hälsa på det viset...men jag provar det ...idag!


Har lite svårt att ta riktigt fina bilder på just RÖDA blommor, varför det? Kanske ska önska mig en bättre kamera ...till jul...
Den här fina CYKLAMEN ska jag försöka sköta väl...den här gången. Den tycker om att stå ljust, får aldrig torka ut, vattna regelbundet och den ska komma underifrån ...i krukans botten, vattnet... alltså.
Egentligen ska man kunna ha den utomhus, för den klarar av 0 graderna...men eftersom alla vi hoppas på lite snö i ADVENT så ha den inne i alla fall.


Idag fick jag lite tid för att hänga den här hemmagjorda ljus-makapären i växthuset. Det är en vanlig julgransslinga som ser ut att det brinner på riktigt ...på avstånd ." Stammen" på konstverket har jag hittat bland mina julsaker i källaren...hade inget bättre stomme. 
Jag ska nog ta en bild ikväll, så får ni se om den ...duger,
:o)


TACK FÖR ATT DU TITTADE IN HOS MIG! JAG BLIR SÅ GLAD OM DU HAR TID MED EN LITEN KOMMENTAR!

OBS:
Kolla den här sida , mycket intressant för dig som vill ha en strukturerad växt/odlindgslista med bloggare från just din Zon! tankarfrånträdgårdsmästaren  inlägg--- fredagen den 1:e juli 2011 !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...