Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

torsdag 20 oktober 2011

Solen kom fram idag!

Oh, vad härligt med lite sol igen! Det regnade så mycket igår så att jag tog fram min bok och SLÄNGDE mig i sängen för en skön lässtund...tills den yngsta grabben kom hem och terroriserade oss med sin musik-stil. Den ända som är bra med detta är att så länge han sjunger/rappar, så vet jag att han mår bra och är i alla fall FRISK!
Gracie har legat nu i 2 dar på elementet...hon har egentligen upptäckt att det är varmare där än UTE...hon hamnade i den förfärliga vädret igår av misstag i hela 7 timmar innan min man kom hem från jobbet. Han fick en riktig utskällning från katten, hon SPOTTADE och SVOR på katta-språk ...kom till och med imot honom och skrek ! 
Chillisarna har torkat nu! Jag hade de på tråd i köket (inte i fönstret...dem gulnar i solen!) när dem var fortfarande gröna och nu ligger dem fint i 2 glasburkar.Har man lock över så kan man behålla rätt så lång tid den FANTASTISKA doften av CHILLI! 


HOPE YOU TRY THIS SOMETIME!
Karla.




1 kommentar:

  1. Hej!
    Kul att du hittade till mig så hittade jag till dig. Har blivit lite galen i chili och jag har också torkat mina. Dubbelt så många som förra året. Man lär sig efter hand och det ju det som är så kul.
    annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...