Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

tisdag 18 oktober 2011

Höstrunda

Jag blev SUPER glad när jag kom hem i helgen (efter mitt 12 timmars pass) och sett att manen tog hand om det svåraste i trädgården! Han klippte upp alla torra grenar och blad från dem övriga perrenerna i de gamla rabatterna runt huset och körde bort det i skogen! Så det var bara att TACKA så mycket och ta hand om växthuset!
Det är dags att gräva upp och ta in dahlia knölarna, gladioler och andra lökar man vill spara till nästa år, så fort deras blad vissnar efter första frosten . Jag lade dem i min källare: mörkt, svalt och torrt under vintern.
Vill man ha tidigt skörd av persilja och dill då kan man så nu lite på samma plats som den nyligen odlas på...

Det REGNAR som sjutton ute idag! På vädret sa de att regnet försvinner under natten, då får man hoppas att meteorologerna inte ändrar sig (som vanligt) och lovar sol till imorgon ! Det kan inte vara svårt att vara väderman eller hur? Vem man ska klaga till om de har fel :O ???
Så det är nog det bästa att ta fram ett snyggt glas när helgen kommer, fyll den med GRAPE TONIK, ett litet skvätt GIN och några isbitar från frysen! Jag blandade vattnet i iskub-lådan med CITRON MYNTA blad från mina pall- kragar ...det smakar HIMMELSKT!

Ha det gott!
 Karla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...