Do you like the pictures to the right of the posts?
Click on them and see more!
You can also choose to read my blog in your own language!

fredag 21 oktober 2011

Fredags MYS-mat?

Varför inte en rejäl hemlagad hamburgare! POERTO RICO - HAMBURGAREN! Vill du prova den så läs receptet...den är lätt att laga men oset ...ja...hade det inte smakat så bra så hade jag nog köpt en på Sibyllas istället!
Till 4 hamburgare: 500g köttfärs/ 1 tsk salt / 1+4 ägg / 1 krm svartpeppar/ 1 paket bacon / ostskivor / isbergssallad / majonnäs / tomater / hamburgare-bröd / hamburgare-dressing.
Stek bacon-skivorna, äggen, och köttfärs-burgarna (som du blandat med saltet och ett ägg). Fritera potatisen och servera hamburgaren med salladen (som du blandat med majonnäsen), dressingen och tomat-skivorna.

FÅGELFRÖ:
Det är väl dags att tänka på fåglarna snart...När jag gick i trädgården och hämtade behållaren så såg jag massa fjädrar i gräset... Kan det vara mina FINA katter??? Konstig...de har bra bjällror så det hörs lång väg att dem är i närheten...
När jag läste om vilka fåglar gillar vilket fågelfrö-sort...då blev jag YR...Blåmesen, talgoxen, skatan och nötskrikan gillar talg-bollar... grön-finken och domherren gillar solrosfrön...gulsparven och gråsparven gillar havre...hackspetten gillar nötter...osv...då kan det inte vara så lätt att veta vad man kan köpa...eller hur?
Hoppas min blandning duger till nån fågel som mina katter ;) och jag kan se tillsammans i vinter när vi äter frukost!

Hej så länge,
Karla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...